mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Tasarım yarışmalarının önemi | |
2 | Proje 1’e giriş .Yarışma seçimi ve şartnameye hazırlanmak | http://ifwedding.izfas.com.tr http://www.eibmodatasarimyarismasi.org http://www.istanbulderifuari.net |
3 | Tasarım Konsepti Geliştirme / Ödev 1araştırma sunumu | John Gage, Colour and Meaning, Thames and Hudson Black Dog Publishing, Colour in the Making, From Old Wisdom to New Brilliance, Black Dog Publishing Tatham&Julian Seaman, Fashion Design Drawing Course, Thames& Hudson, 2003 |
4 | Tasarım Araştırması ve Sketchbook/ Ödev 2Malzeme araştırması | Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. Jane Dunnewold, Art Cloth: A Guide to Surface Design For Fabric, Interweave Press The Pattern Base: Over 550 Contemporary Textile and Surface Designs, Thames and Hudson The Art of Manipulating Fabric, Colette Wolff, Krause Publications Aldrich |
5 | Tasarım geliştirme/ Ödev 3: Koleksiyon sunum | Sue Jenkyn Jones, Fashion Design, 3th edition, Laurence King Publishing, 2011, Jacqueline McAssey, Clare Buckley, Moda Tasarımında Stil Yaratmak, Literatür Yayınları: 689, 2013 Steven Faerm, Fashion Design Course, Thames & Hudson, 2011, Caroline |
6 | Koleksiyon tasarımı ve sunumu | |
7 | Proje sunumu | |
8 | 2. Proje’ ye giriş .Yarışma seçimi ve şartnameye hazırlanmak | John Gage, Colour and Meaning, Thames and Hudson Black Dog Publishing, Colour in the Making, From Old Wisdom to New Brilliance, Black Dog Publishing Tatham&Julian Seaman, Fashion Design Drawing Course, Thames& Hudson, 2003 |
9 | Tasarım Konsepti Geliştirme / Ödev 4: Araştırma sunumu | Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. Jane Dunnewold, Art Cloth: A Guide to Surface Design For Fabric, Interweave Press The Pattern Base: Over 550 Contemporary Textile and Surface Designs, Thames and Hudson The Art of Manipulating Fabric, Colette Wolff, Krause Publications Aldrich |
10 | Tasarım Araştırması ve Sketchbook / Ödev 5Malzeme araştırması | Sue Jenkyn Jones, Fashion Design, 3th edition, Laurence King Publishing, 2011, Jacqueline McAssey, Clare Buckley, Moda Tasarımında Stil Yaratmak, Literatür Yayınları: 689, 2013 Steven Faerm, Fashion Design Course, Thames & Hudson, 2011, Caroline |
11 | Tasarım geliştirme/ Ödev 6koleksiyon sunumu | |
12 | Koleksiyon tasarımı ve sunumu | |
13 | Proje sunumu | |
14 | Yarışma dosyalarının hazırlanması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | John Gage, Colour and Meaning, Thames and Hudson\nBlack Dog Publishing, Colour in the Making, From Old Wisdom to New Brilliance, Black Dog Publishing\nTatham&Julian Seaman, Fashion Design Drawing Course, Thames& Hudson, 2003\nHannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999.\nJane Dunnewold, Art Cloth: A Guide to Surface Design For Fabric, Interweave Press\nThe Pattern Base: Over 550 Contemporary Textile and Surface Designs, Thames and Hudson\nThe Art of Manipulating Fabric, Colette Wolff, Krause Publications Aldrich\nSue Jenkyn Jones, Fashion Design, 3th edition, Laurence King Publishing, 2011, \nJacqueline McAssey, Clare Buckley, Moda Tasarımında Stil Yaratmak, Literatür Yayınları: 689, 2013\nSteven Faerm, Fashion Design Course, Thames & Hudson, 2011, Caroline |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John Lau, Designing Accessories, An Ava Book, 2012 Diane Philippoff Maurer, Fiber Arts, Chilton Book Company, ABD, 1978 Janet Edmonds, 3D Embroidery, Batsford, 2005 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 72 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest